Wij helpen u
graag verder!
Het invoeren van bestellingen en verkooporders, en het bijwerken daarvan, staat in de top 10 van de meest gebruikte ERP-functies. Dit terwijl we deze activiteiten als een verspilling kunnen beschouwen. Het voegt immers geen waarde toe aan het eindproduct. Dus waarom dit blijven doen?
Wanneer u het bestelproces efficiënter wilt inrichten is een onderzoek naar de kwaliteit van uw gegevens vaak een goed startpunt. Een effectieve MRP-planning en de daaruit voortkomende bestellingen valt of staat met betrouwbare gegevens. Hoeveel telefoontjes en mailtjes ontvangt u nu rondom uw bestellingen? En over revisies van artikelen, nieuwe stuklijsten, tekeningen, of veranderende levertijden? Gegevens up-to-date houden kost veel tijd en moeite. Gegevens die niet up-to-date zijn kosten zo mogelijk nog veel meer.
B2B-portals bieden u allerlei mogelijkheden om over gemeenschappelijke artikeldata te communiceren. Stel, een levertermijn verandert. Dat zal door zowel de afnemer als de leverancier in een ERP systeem worden aangepast. Dubbel werk! Door het gebruik van B2B-portals kunt u dergelijke gegevens veel efficiënter up-to-date houden.
Bestelregels komen bij veel productiebedrijven rechtstreeks uit de materiaalplanning (MRP). Dit biedt mogelijkheden om het bestelproces verder te vereenvoudigen. Daarnaast zijn relaties met leveranciers in de maakindustrie vaak duurzaam. Wanneer de materiaalbehoefte uit MRP direct aan de toeleverancier kan worden aangeboden, in plaats van de bestellingen, scheelt dit veel handelingen. De voordelen:
Het efficiënt delen van kennis en informatie wordt een belangrijke kritische succesfactor in de (nabije) toekomst.
In dit artikel beschrijven we ter inspiratie concrete situaties van mkb-bedrijven die 3D-printing nu al succesvol inzetten.
“Het verbinden van apparaten door ingebouwde sensoren en actuatoren, die via het Internet-Protocol verbonden zijn en gegevens uitwisselen”.